Saturday, December 14, 2013

MIMPI MATI HIDUP SEMULA - Suatu Kisah Benar

Satu kisah benar seorang perempuan yang bermimpi mengenai mati dan diazab di dalam kubur.... dan sekarang telah mendapat petunjuk dari Allah.

Satu malam aku tidur dan bermimpi sudah menjadi mayat...

Masa sakaratul maut memang menyakitkan dan roh ku tetap berdiri disebelah jasad dan menangis mengenangkan nasib dah menjadi mayat menyesal dan
takut.....


Aku melihat jasad ku dimandikan dan dikapankan.....dan dihantar untuk disolatkan selepas aku sudah tiada disitu sampai dikebumikan....

Aku mendengar talkin dibacakan....dan selepas 7 langkah terakhir suami ku meninggalkan kubur ku....

Lalu datanglah malaikat menyoalku dengan baik dalam bahasa arab aku faham soalan yang diajukan....(dialam kubur Allah akan memberi kefahaman untuk memahami bahasa arab yang disoal malaikat) tapi tak tau apa nak dijawab


Mulut ku pula tertutup rapat seperti digam dan aku sebenarnya nak bagi tau yang aku tak tau jawapannya....

Masa tu aku dipukul dengan tali yang daripada petir dan kilat....

Aku dipukul sampai hancur dan jatuh daging dari jasad dan terbenam dalam tanah tempat ku duduk (masa malaikat soal aku sedang duduk bukan baring)...

Lalu malaikat menarik rambut ku keluarkan dari dalam tanah yang terbenam dan tercantum semula daging yang hancur tadi tapi sakit dan perit sekali memang tak dapat dilupakan.....

Aku nangis menjerit kesakitan sambil menyebut Allahu Akbar sakitnya kenapa aku disiksa macam ni sedangkan semasa aku hidup aku taat pada perintah Allah dan suami (masa tu tiba-tiba mulut ku boleh berkata).......

Pada masa tulah aku dengar suara malaikat yang menakutkan itu bagi tau kamu memang taat pada suami.....

Dan kamu memang solat...

Adakah solat kamu benar2 ikhlas kerana Allah?

Dan kamu tak pernah dakwah dengan jiran2, saudara2, adik beradik walaupun kamu tahu mereka buat dosa dan mereka tidak menutup aurat dengan sempurna....

Dan lalai dari mengingati Allah....barulah aku sedar dengan dosa yang aku lakukan.....

Dan teringat pula di dunia masa aku tengok tv dan bila mendengar azan aku fikir solat boleh qadha' kerana cerita di tv belum habis nanti tak tau pula kesudahannya....

Dan terkadang aku fikir baru je solat nak solat lagi....dan rajin dengar radio mencari hiburan didunia yang melalaikan....

Pada masa diazab aku merayu untuk dihidupkan kembali dan aku memanggil ya Allah ampunkan dosa ku aku tak tau pasal tu semua, kalau aku tau aku tak buat.....

Ya Allah! Hidupkanlah aku 1 kali je lagi aku janji takkan lalai lagi....

Dan aku dipukul untuk kali ke2 dengan soalan yang sama dan aku tetap merayu tanpa jemu kerana tak tahan dengan siksaan kubur ku....

Malaikat berkata dengan suara yang menakutkan semua ahli neraka minta perkara yang sama iaitu minta dihidupkan semula tetapi tidak akan dilayan kerana didunialah tempat menentukan segalanya....

Aku tetap merayu....selepas itu aku terdengar satu suara beritahu bagi kesempatan sekali lagi untuknya....

Dan ketika itu malaikat memukul ku lalu aku tercampak dari kubur ku yang meletup dengan kain kapan yang masih berdarah......

Aku tersentak bangun dari tempat tidur dan aku terasa tubuh ku seperti baru di tuang air panas dasyat sekali walaupun mimpi tetapi terasa seperti benar2 terjadi....

Aku menangis tanpa henti2...dan memohon keampunan dari Allah keatas dosa yang telah aku lakukan.....

Selepas tu aku mejalani kehidupan seperti biasa tanpa rasa apa lagi iaitu masih tengok tv dan dengar radio...

Masa aku sedang tengok tv satu suara tanya dengan ku dimana janji kamu aku tersentak dan terus matikan tv dan beristighfar.....

Malam tu aku bermimpi suara tu suruh aku tepati janji ku masa dialam barzakh....

Tidak lama selepas mimpi itu saya kini dapat mendengar suara malaikat yang akan menegur saya jika membuat salah dan akan menasihati saya bila ada kemusykilan..

Sebagai contoh, saya lengahkan solat, suara tu akan ingatkan balik janji dari dalam kubur,

Jika lalai dan lagha, suara tu akan ingatkan saya supaya tidak lagha..,

Bila di tanya suara siapakah ini?, maka suara itu mengaku bahawa dia adalah malaikat dari alam hakikat dan dipesan supaya jangan lalai..

Maksud lalai aku dilarang tengok tv dan dengar radio kerana itu hiburan dunia yang kita asyik sekali sampai lupa Allah....

Esoknya radio aku didapur aku buang dan hifi aku pula tiba2 tak boleh mendengar siaran radio cuma boleh mainkan cd je hifi tu,

Dan lepas itu aku menggunakan hifi itu untuk mendengar nasyid...kerana aku fikir takpelah boleh dengar nasyid dan suara tu tetap ingatkan ku…

Boleh dengar nasyid yang memuji Allah dan zikir....lebih eloknya zikir sendiri bukan dengar radio ikut zikir....

Dan disuruh menutup yang sebenar2 aurat dengan sempurna dan disuruh membaca tafsir al-quran sebenar2 firman Allah dan hadith Rasullullah saw untuk berdakwah bukan main ikut suka hati nak berdakwah ikut hadith yang tak sahih...

Antaranya:-

- saya bukan di utus untuk berdakwah(diutus hanya untuk para nabi dan rasul), tapi di perintah oleh Allah untuk berdakwah dan dipesan kepada saya bahawa dosa saya tetap akan dihisab dan saya hanyalah sebagai manusia biasa yang diberi peringatan oleh Allah untuk khabarkan apa yang diperlihatkan oleh Allah kepada saya untuk disampaikan kepada ummat Muhammad sebelum terlambat.

- kita semua juga disuruh berdakwah antara satu sama lain dan disuruh menyayangi umat Nabi Muhammad seperti Nabi Muhammad menyayangi umatnya.

- Alif Lam Min bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Mim untuk Muhammad,

Bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada Jibril dan diwahyukan kepada Nabi Muhammad s.a.w.

Kitab ini Al-Qur'an tidak ada keraguan padanya jadi petunjuk bagi orang2 yang bertakwa.

- Alif Lam Raa bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Raa untuk Rasulullah.

Bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada jibril dan diwahyukan kepada Rasulullah s.a.w. Itulah ayat ayat kitab yang terang. Sesungguhnya telah kami turunkan quran dalam bahasa arab, mudah mudahan kamu memikirkannya.

- Alif Lam Min Raa bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Mim untuk Muhammad, Raa untuk Rasulullah

Bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada Jibril dan diwahyukan kepada Muhammad Rasulullah s.a.w.

Itulah ayat ayat kitab apa yang diturunkan kepada engkau (Muhammad s.a.w) dari tuhanmu adalah benar.

Tetapi kebanyakkan manusia tiada mahu beriman.

Doakan orang Islam yang telah meninggal dunia di dalam kubur supaya di ampunkan oleh Allah, termasuk dosa syirik (dosa syirik yang dimaksudkan adalah syirik kecil yang tak disengajakan)

Pasal syirik dan bid`ah ni siksaan tentang ini amat pedih dan disuruh minta ampun pada Allah atas dosa syirik kecil untuk orang yang meninggal dunia adalah kerana mereka telah meninggal dunia dan tidak akan dapat kembali lagi kedunia untuk bertaubat...

Oleh itu kita disuruh beramai ramai mendoakan atas kesalahan yang tidak disengajakan itu....

Dan diberi peringatan bahawa tugas kita hanyalah mendoakan sahaja dengan ikhlas dan atas Allah untuk mengampuni semua dosa tak tersengaja oleh ahli kubur Islam itu....

Siksaan Allah amat pedih bagi yang engkar dengan perintah Allah.

- Dan disuruh mengikut sebenar benar cara Rasulullah s.a.w buat....

Dan diperingatkan bahawa umat Akhir Zaman ini belum tentu dapat masuk syurga kerana manusia sekarang ini dah semakin jauh dari ajaran Islam yang dibawa Rasulullah s.a.w

Dan terlalu ke arah hiburan yang melalaikan dari mengingati Allah dan tidak sama dengan apa yang diajarkan Nabi Muhammad s.a.w....

Maksudnya disuruh mengikuti sunnah Rasulullah saw 100% dengan banyak berzikir dan mengingati Allah setiap masa untuk mencapai kejayaan di akhirat tanpa hiburan yang melalaikan dan melekakan daripada mengingati Allah.

- Banyakkan baca Tafsir Al-Quran (maksudnya membaca Qur'an sambil mengetahui maksudnya), dan berhati hati merujuk hadith.

- Kerahmatan Allah mendahului Kemurkaan Allah dan kiranya sesiapa bertanya tentang Ku (Allah) katakanlah Aku terlalu hampir dengan mereka.

- Disuruh mendidik anak dengan Islam yang sebenarnya bermula dari kecil dan disuruh mengajar anak tentang kasih sayang Allah terhadap hambanya.

- setiap kali kita berdoa haruslah ditambah "Dengan Rahmat Allah" (seperti contoh... Ya Allah ampunkanlah dosaku dengan Rahmat Mu Ya allah....)

- Sekira kamu ditimpa musibah dan sakit berdoalah kepada Allah supaya diampunkan dosa kamu... bukan diminta "baikkan" sakit atau mengeluh....

Kerana dengan rahmat Allah.... setiap sakit dan musibah itu adalah satu penghapus dosa didunia untuk hamba2nya...

- Seorang manusia yang melalaikan manusia yang lain daripada mengingati Allah akan di azab dengan teruk.

Siksaan Allah amatlah pedih sekali.

Dengan kehendak Allah, saya juga telah diperlihatkan tentang siksaan azab kubur melalui mimpi bagi orang yang melalaikan orang lain daripada mengingati Allah....

Yang mana kubur mereka amat sedih sekali saya melihat siksaan kuburnya yang terbakar dengan api yang membakar dan dipukul dengan azabnya sehingga berdarah darah....

Sebagai peringatan untuk tidak melalaikan manusia lain daripada mengingati Allah...

Saya amat kasihan sekali melihat mereka kerana mereka bermohon kepada Allah agar diampunkan dosanya dengan kata kata

"Ya Allah ampunilah aku, kembalikan lah aku kedunia agar aku dapat bertaubat, ampunkan dosa aku kerana aku telah melalaikan ramai manusia daripada mengingatimu

Ya Allah kerana aku tidak tahu dan aku fikir itu hanyalah sekadar hiburan dan bukanlah dosa besar"

Bagi yang telah membaca kisah ini... saya merayu kepada semua untuk mendoakan mereka semua dengan ikhlas kepada Allah agar dengan rahmat Allah mereka semua diampunkan dosa dosa kecilnya bagi meringankan azab kubur mereka

Cuba bayangkan diri saudara dan saudari sekalian berada ditempat mereka sekarang ini… kasihanilah mereka dengan mendoakan mereka

Dan diberitahu kepada saya juga... bagi pelakon, penyanyi dan seangkatan dengannya yang telah meninggal dunia...

Selagi manusia sekarang ini menonton filemnya selagi itulah mereka kena azab dan dosanya semakin banyak seramai manusia yang menontonnya atau menyanyikan nya...

- Apa yang Allah diperlihat kan kepada saya semua ini adalah sebagai tanda peringatan kepada saya, keluarga saya dan semua manusia.

Dan saya tetap manusia biasa dan dipesan kepada saya juga dosa saya juga tetap akan dihisab dan saya hanya disuruh menyampaikan sahaja kepada semua hambanya apa yang disuruh malaikat atas perintah Allah s.w.t

Disuruh meyampaikan kepada semua wanita termasuk saya sendiri bahawa tidak boleh menggunakan tudung bentuk v kerana boleh menampakkan perhiasan dada wanita dari tepi (maksudnya apa sahaja tudung yang nipis atau selendang)

Dan disuruh memakai tudung bulat hingga menutupi semua bentuk perhiasan dada wanita dan wajib taat pada perintah Allah agar berjaya diakhirat.

- Tidak boleh melengahkan solat dan disuruh menyuruh hambanya agar menjaga solatnya.(maksudnya hendak atau tidak disuruh juga solat kerana Allah akan membayar segalanya pada akhirat nanti)

- Kasih Sayang Allah amat besar mengatasi kemurkaannya.

- Allah akan tujuki kepada sesiapa yang Allah kehendaki (bermaksud Allah lebih mengetahui isi hati manusia apakah mereka ikhlas kepada Allah dan cintakan Allah) dan Allah tak pernah pilih kasih terhadap hambanya.

- Khabarkan kepada pendosa bahawa tiada dosa yang tidak dapat Allah ampunkan, sesungguhnya Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang lagi maha mengasihani hambanya asal kamu bertaubat.

- Janganlah riak dengan amalan kita dan disuruh membimbing kepada yang lain. ....

- Dan satu lagi pesan Rasulullah dalam mimpi saya, kalau nak berjaya diakhirat ikutlah petunjuk al-quran dan sunnah ku sunnah Rasulullah......

- Semua petunjuk yang diberikan adalah untuk menyuruh manusia lain dan saya sendiri agar mengikuti ajaran Islam yang sebenarnya agar mencapai kejayaan akhirat dan agar tidak menangis di akhirat.

Dan semua yang berlaku pada saya hanyalah kehendak Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.
MIMPI MATI HIDUP SEMULA - Suatu Kisah Benar

Satu kisah benar seorang perempuan yang bermimpi mengenai mati dan diazab di dalam kubur.... dan sekarang telah mendapat petunjuk dari Allah.

Satu malam aku tidur dan bermimpi sudah menjadi mayat...

Masa sakaratul maut memang menyakitkan dan roh ku tetap berdiri disebelah jasad dan menangis mengenangkan nasib dah menjadi mayat menyesal dan takut.....

Aku melihat jasad ku dimandikan dan dikapankan.....dan dihantar untuk disolatkan selepas aku sudah tiada disitu sampai dikebumikan....

Aku mendengar talkin dibacakan....dan selepas 7 langkah terakhir suami ku meninggalkan kubur ku....

Lalu datanglah malaikat menyoalku dengan baik dalam bahasa arab aku faham soalan yang diajukan....(dialam kubur Allah akan memberi kefahaman untuk memahami bahasa arab yang disoal malaikat) tapi tak tau apa nak dijawab

Mulut ku pula tertutup rapat seperti digam dan aku sebenarnya nak bagi tau yang aku tak tau jawapannya....

Masa tu aku dipukul dengan tali yang daripada petir dan kilat....

Aku dipukul sampai hancur dan jatuh daging dari jasad dan terbenam dalam tanah tempat ku duduk (masa malaikat soal aku sedang duduk bukan baring)...

Lalu malaikat menarik rambut ku keluarkan dari dalam tanah yang terbenam dan tercantum semula daging yang hancur tadi tapi sakit dan perit sekali memang tak dapat dilupakan.....

Aku nangis menjerit kesakitan sambil menyebut Allahu Akbar sakitnya kenapa aku disiksa macam ni sedangkan semasa aku hidup aku taat pada perintah Allah dan suami (masa tu tiba-tiba mulut ku boleh berkata).......

Pada masa tulah aku dengar suara malaikat yang menakutkan itu bagi tau kamu memang taat pada suami.....

Dan kamu memang solat...

Adakah solat kamu benar2 ikhlas kerana Allah?

Dan kamu tak pernah dakwah dengan jiran2, saudara2, adik beradik walaupun kamu tahu mereka buat dosa dan mereka tidak menutup aurat dengan sempurna....

Dan lalai dari mengingati Allah....barulah aku sedar dengan dosa yang aku lakukan.....

Dan teringat pula di dunia masa aku tengok tv dan bila mendengar azan aku fikir solat boleh qadha' kerana cerita di tv belum habis nanti tak tau pula kesudahannya....

Dan terkadang aku fikir baru je solat nak solat lagi....dan rajin dengar radio mencari hiburan didunia yang melalaikan....

Pada masa diazab aku merayu untuk dihidupkan kembali dan aku memanggil ya Allah ampunkan dosa ku aku tak tau pasal tu semua, kalau aku tau aku tak buat.....

Ya Allah! Hidupkanlah aku 1 kali je lagi aku janji takkan lalai lagi....

Dan aku dipukul untuk kali ke2 dengan soalan yang sama dan aku tetap merayu tanpa jemu kerana tak tahan dengan siksaan kubur ku....

Malaikat berkata dengan suara yang menakutkan semua ahli neraka minta perkara yang sama iaitu minta dihidupkan semula tetapi tidak akan dilayan kerana didunialah tempat menentukan segalanya....

Aku tetap merayu....selepas itu aku terdengar satu suara beritahu bagi kesempatan sekali lagi untuknya....

Dan ketika itu malaikat memukul ku lalu aku tercampak dari kubur ku yang meletup dengan kain kapan yang masih berdarah......

Aku tersentak bangun dari tempat tidur dan aku terasa tubuh ku seperti baru di tuang air panas dasyat sekali walaupun mimpi tetapi terasa seperti benar2 terjadi....

Aku menangis tanpa henti2...dan memohon keampunan dari Allah keatas dosa yang telah aku lakukan.....

Selepas tu aku mejalani kehidupan seperti biasa tanpa rasa apa lagi iaitu masih tengok tv dan dengar radio...

Masa aku sedang tengok tv satu suara tanya dengan ku dimana janji kamu aku tersentak dan terus matikan tv dan beristighfar.....

Malam tu aku bermimpi suara tu suruh aku tepati janji ku masa dialam barzakh....

Tidak lama selepas mimpi itu saya kini dapat mendengar suara malaikat yang akan menegur saya jika membuat salah dan akan menasihati saya bila ada kemusykilan..

Sebagai contoh, saya lengahkan solat, suara tu akan ingatkan balik janji dari dalam kubur,

Jika lalai dan lagha, suara tu akan ingatkan saya supaya tidak lagha..,

Bila di tanya suara siapakah ini?, maka suara itu mengaku bahawa dia adalah malaikat dari alam hakikat dan dipesan supaya jangan lalai..

Maksud lalai aku dilarang tengok tv dan dengar radio kerana itu hiburan dunia yang kita asyik sekali sampai lupa Allah....

Esoknya radio aku didapur aku buang dan hifi aku pula tiba2 tak boleh mendengar siaran radio cuma boleh mainkan cd je hifi tu,

Dan lepas itu aku menggunakan hifi itu untuk mendengar nasyid...kerana aku fikir takpelah boleh dengar nasyid dan suara tu tetap ingatkan ku…

Boleh dengar nasyid yang memuji Allah dan zikir....lebih eloknya zikir sendiri bukan dengar radio ikut zikir....

Dan disuruh menutup yang sebenar2 aurat dengan sempurna dan disuruh membaca tafsir al-quran sebenar2 firman Allah dan hadith Rasullullah saw untuk berdakwah bukan main ikut suka hati nak berdakwah ikut hadith yang tak sahih...

Antaranya:-

- saya bukan di utus untuk berdakwah(diutus hanya untuk para nabi dan rasul), tapi di perintah oleh Allah untuk berdakwah dan dipesan kepada saya bahawa dosa saya tetap akan dihisab dan saya hanyalah sebagai manusia biasa yang diberi peringatan oleh Allah untuk khabarkan apa yang diperlihatkan oleh Allah kepada saya untuk disampaikan kepada ummat Muhammad sebelum terlambat.

- kita semua juga disuruh berdakwah antara satu sama lain dan disuruh menyayangi umat Nabi Muhammad seperti Nabi Muhammad menyayangi umatnya.

- Alif Lam Min bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Mim untuk Muhammad,

Bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada Jibril dan diwahyukan kepada Nabi Muhammad s.a.w.

Kitab ini Al-Qur'an tidak ada keraguan padanya jadi petunjuk bagi orang2 yang bertakwa.

- Alif Lam Raa bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Raa untuk Rasulullah.

Bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada jibril dan diwahyukan kepada Rasulullah s.a.w. Itulah ayat ayat kitab yang terang. Sesungguhnya telah kami turunkan quran dalam bahasa arab, mudah mudahan kamu memikirkannya.

- Alif Lam Min Raa bermaksud, Alif untuk Allah, Lam untuk Jibrail, Mim untuk Muhammad, Raa untuk Rasulullah

Bermaksud kitab ini daripada Allah diturunkan kepada Jibril dan diwahyukan kepada Muhammad Rasulullah s.a.w.

Itulah ayat ayat kitab apa yang diturunkan kepada engkau (Muhammad s.a.w) dari tuhanmu adalah benar.

Tetapi kebanyakkan manusia tiada mahu beriman.

 Doakan orang Islam yang telah meninggal dunia di dalam kubur supaya di ampunkan oleh Allah, termasuk dosa syirik (dosa syirik yang dimaksudkan adalah syirik kecil yang tak disengajakan)

Pasal syirik dan bid`ah ni siksaan tentang ini amat pedih dan disuruh minta ampun pada Allah atas dosa syirik kecil untuk orang yang meninggal dunia adalah kerana mereka telah meninggal dunia dan tidak akan dapat kembali lagi kedunia untuk bertaubat...

Oleh itu kita disuruh beramai ramai mendoakan atas kesalahan yang tidak disengajakan itu....

Dan diberi peringatan bahawa tugas kita hanyalah mendoakan sahaja dengan ikhlas dan atas Allah untuk mengampuni semua dosa tak tersengaja oleh ahli kubur Islam itu....

Siksaan Allah amat pedih bagi yang engkar dengan perintah Allah.

- Dan disuruh mengikut sebenar benar cara Rasulullah s.a.w buat....

Dan diperingatkan bahawa umat Akhir Zaman ini belum tentu dapat masuk syurga kerana manusia sekarang ini dah semakin jauh dari ajaran Islam yang dibawa Rasulullah s.a.w

Dan terlalu ke arah hiburan yang melalaikan dari mengingati Allah dan tidak sama dengan apa yang diajarkan Nabi Muhammad s.a.w....

Maksudnya disuruh mengikuti sunnah Rasulullah saw 100% dengan banyak berzikir dan mengingati Allah setiap masa untuk mencapai kejayaan di akhirat tanpa hiburan yang melalaikan dan melekakan daripada mengingati Allah.

- Banyakkan baca Tafsir Al-Quran (maksudnya membaca Qur'an sambil mengetahui maksudnya), dan berhati hati merujuk hadith.

- Kerahmatan Allah mendahului Kemurkaan Allah dan kiranya sesiapa bertanya tentang Ku (Allah) katakanlah Aku terlalu hampir dengan mereka.

- Disuruh mendidik anak dengan Islam yang sebenarnya bermula dari kecil dan disuruh mengajar anak tentang kasih sayang Allah terhadap hambanya.

- setiap kali kita berdoa haruslah ditambah "Dengan Rahmat Allah" (seperti contoh... Ya Allah ampunkanlah dosaku dengan Rahmat Mu Ya allah....)

- Sekira kamu ditimpa musibah dan sakit berdoalah kepada Allah supaya diampunkan dosa kamu... bukan diminta "baikkan" sakit atau mengeluh....

Kerana dengan rahmat Allah.... setiap sakit dan musibah itu adalah satu penghapus dosa didunia untuk hamba2nya...

- Seorang manusia yang melalaikan manusia yang lain daripada mengingati Allah akan di azab dengan teruk.

Siksaan Allah amatlah pedih sekali.

Dengan kehendak Allah, saya juga telah diperlihatkan tentang siksaan azab kubur melalui mimpi bagi orang yang melalaikan orang lain daripada mengingati Allah....

Yang mana kubur mereka amat sedih sekali saya melihat siksaan kuburnya yang terbakar dengan api yang membakar dan dipukul dengan azabnya sehingga berdarah darah....

Sebagai peringatan untuk tidak melalaikan manusia lain daripada mengingati Allah...

Saya amat kasihan sekali melihat mereka kerana mereka bermohon kepada Allah agar diampunkan dosanya dengan kata kata

"Ya Allah ampunilah aku, kembalikan lah aku kedunia agar aku dapat bertaubat, ampunkan dosa aku kerana aku telah melalaikan ramai manusia daripada mengingatimu

Ya Allah kerana aku tidak tahu dan aku fikir itu hanyalah sekadar hiburan dan bukanlah dosa besar"

Bagi yang telah membaca kisah ini... saya merayu kepada semua untuk mendoakan mereka semua dengan ikhlas kepada Allah agar dengan rahmat Allah mereka semua diampunkan dosa dosa kecilnya bagi meringankan azab kubur mereka

Cuba bayangkan diri saudara dan saudari sekalian berada ditempat mereka sekarang ini… kasihanilah mereka dengan mendoakan mereka

Dan diberitahu kepada saya juga... bagi pelakon, penyanyi dan seangkatan dengannya yang telah meninggal dunia...

Selagi manusia sekarang ini menonton filemnya selagi itulah mereka kena azab dan dosanya semakin banyak seramai manusia yang menontonnya atau menyanyikan nya...

- Apa yang Allah diperlihat kan kepada saya semua ini adalah sebagai tanda peringatan kepada saya, keluarga saya dan semua manusia.

Dan saya tetap manusia biasa dan dipesan kepada saya juga dosa saya juga tetap akan dihisab dan saya hanya disuruh menyampaikan sahaja kepada semua hambanya apa yang disuruh malaikat atas perintah Allah s.w.t

Disuruh meyampaikan kepada semua wanita termasuk saya sendiri bahawa tidak boleh menggunakan tudung bentuk v kerana boleh menampakkan perhiasan dada wanita dari tepi (maksudnya apa sahaja tudung yang nipis atau selendang)

Dan disuruh memakai tudung bulat hingga menutupi semua bentuk perhiasan dada wanita dan wajib taat pada perintah Allah agar berjaya diakhirat.

- Tidak boleh melengahkan solat dan disuruh menyuruh hambanya agar menjaga solatnya.(maksudnya hendak atau tidak disuruh juga solat kerana Allah akan membayar segalanya pada akhirat nanti)

- Kasih Sayang Allah amat besar mengatasi kemurkaannya.

- Allah akan tujuki kepada sesiapa yang Allah kehendaki (bermaksud Allah lebih mengetahui isi hati manusia apakah mereka ikhlas kepada Allah dan cintakan Allah) dan Allah tak pernah pilih kasih terhadap hambanya.

- Khabarkan kepada pendosa bahawa tiada dosa yang tidak dapat Allah ampunkan, sesungguhnya Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang lagi maha mengasihani hambanya asal kamu bertaubat.

- Janganlah riak dengan amalan kita dan disuruh membimbing kepada yang lain. ....

- Dan satu lagi pesan Rasulullah dalam mimpi saya, kalau nak berjaya diakhirat ikutlah petunjuk al-quran dan sunnah ku sunnah Rasulullah......

- Semua petunjuk yang diberikan adalah untuk menyuruh manusia lain dan saya sendiri agar mengikuti ajaran Islam yang sebenarnya agar mencapai kejayaan akhirat dan agar tidak menangis di akhirat.


Dan semua yang berlaku pada saya hanyalah kehendak Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Ustaz Nasir



~~~~~ info ~~~~ iklan ~~~~ makluman ~~~~ 


Apa Komen Anda?

No comments :