Saturday, November 19, 2011

Alat untuk angkat OKU naik Kereta

Satu masa dulu, pernah seorang pelajar meminta saya memberi cadangan alat keperluan OKU yang masih belum ada. Sayapun memberikan cadangan seperti di link berikut ;


KLIK - Jawapan untuk Soalan - 2


Saya pun melakarkan satu lakaran untuk menggambarkan apa yang terfikir di fikiran saya tetang betapa perlunya alat tersebut pada OKU kategori seperti saya. Turun naik kenderaan adalah satu perkara yang sangat susah pada saya.






Hari ini, ketika saya sedang meng'google' gambar-gambar untuk menyiapkan Video Info OKU yang tersiar di SalamFM, saya terjumpa video ini. Rupanya dah ada lama dah. Video di upload tahun 2008, alat itu ada mungkin lebih awal dari itu.
Malangnya mungkin tiada di Malaysia kerana MUNGKIN kemampuan OKU-OKUnya hanya di tahap PENERIMA SUMBANGAN TEGAR LAGI. Bila la kerajaan nak sediakan PELUANG PROJEK BERASINGAN untuk peniaga-peniaga OKU. Dengan perniagaan saya percaya OKU akan keluar dari dunia 'PEMINTA-MINTA' sepanjang masa.


Manakan tak boleh, meniaga LEMBU pun boleh dapat jutaan ringgit. kalaulah di beri peluang pada OKU ini peruntukan projek, tentu mereka ada kerja dan perniagaan mereka hidup. Tak semua OKU sama kemampuannya....


KLIK UNTUK TONTON VIDEO SUARA HATI OKU

-
~~~~~ info ~~~~ iklan ~~~~ makluman ~~~~ 
-

No comments: