Saturday, October 22, 2011

Infak dan Sedeqah

Assalamualaikum.


Seungguh indah dan ajaib amalan bersedekah ini sehinggakan Nabi s.a.w bersabda bahawa dengan bersedekah dapat memanjangkan umur pemberi sedekah itu.

“Sesungguhnya sedekahnya orang muslim itu dapat menambah umurnya, dapat mencegah kematian yang buruk, Allah akan menghilangkan darinya sifat sombong, kefakiran dan sifat bangga pada diri sendiri.”

Hadis Riwayat Thabrani

JOM NGAJI adalah satu usaha dari saya untuk memudahkan sahabat-sahabat semua membaca AlQuran dengan panduan bacaan Qari dan Imam terkemuka, dimana saya editkan tulisan yang mudah dibaca dan meletakkan panduan garis untuk panduan hukum dan cara bacaan agar mudah diikuti.

JOM NGAJI kelolaan Sahabat OKU beroperasi tanpa tajaan mana-mana pihak dan berharap dengan bantuan DERMA/INFAK semua pihak kami dapat meneruskan usaha Projek Sahabat OKU ini.

Kami mengalu-alukan para DERMAWAN dan sahabat semua sudi bersama-sama kami menyumbang sedekah/infak bagi menjayakan dan memastikan kelangsungan projek ini.

Nama : OMAR BIN ABDUL AZIZ
Akaun No : 164 017 121 521
Bank : Maybank
Tel : 012 555 0546

atau ;

Nama : Omar bin Abdul Aziz
Akaun No : 141 022 989 660 9404
Bank : BSN
Tel : 012 555 0546

Kita mengharapkan dengan sedekah ini juga sebagai penolak bala, musibah serta kejahatan terhadap pemberi sedekah. Rasulullah s.a.w bersabda: “Bersegeralah untuk bersedekah. Kerana musibah dan bencana tidak bisa mendahului sedekah.” Sesungguhnya sangat besar ganjaran yang Allah s.w.t berikan kepada hamba-Nya yang bersedekah. Oleh itu, janganlah takut untuk memberi sedikit rezeki kepada saya, kerana saya juga adalah golongan asnaf (penerima zakat) yang juga seorang OKU TEGAR. Hulurkanlah sedikit bantuan dengan kelebihan rezeki yang ada, paling mudah dan ringan senyumlah kerana sombong itu sifat yang tidak disukai Allah bahkan menjauhkan punca rezeki. Jom sama-sama turut serta dengan ikhtiar dakwah JOM NGAJI. Semoga kita adalah sebahagian hambaNya yang gemar memberi. Amin.

Semuga semuanya beroleh keredhaan dan keberkatan Allah, InsyaAllah
Terima Kasih.

OMAR ABDUL AZIZ
Tel : 012 555 0546

No comments: