Friday, August 5, 2011

Anonymous-24th October Warning Malaysia


Siapa Anonymous ?
Kenapa mereka nak menyerang ?
Bagaimana mereka nak menyerang ?

itu semua persoalan setiap kali video seumpama ini muncul di laman youtube.  Apapun tujuan dan bagaimana cara mereka melakukan serangan, mungkin sukar untuk di fikirkan oleh pengguna-pengguna komputer seperti kita yang hanya tahu membaca BLOG, melayari Facebook, laman-laman borak dan beberapa WEB yang dilayari dengan tujuan untuk mendapatkan maklumat dan sebagainya.

Bagaimana pula tindakan balas dari pihak yang sepatutnya juga mungkin di luar mampu orang-orang seperti kita untuk mempelajari dan mengetahuinya.  Dengan kecanggihan teknologi, perkembangan ilmu IT dan Teknologi, semakin berkembang pula ilmu-ilmu para hackers ini untuk mencerobohi jaringan internat untuk apa juga tujuan yang mereka inginkan.


Pemuda ini dakwanya boleh menukar apa yang akan di baca pemberita dalam siaran TV mereka.  Benar atau tidak dakwaan mereka jika ini boleh berlaku, saya ingin meng'hack' berita-berita untuk memberitahu pemerintah bahawa golongan OKU amat terpinggir dari mendapat tawaran kerja-kerja dari projek-projek yang boleh di sediakan oleh kerajaan untuk memberi peluang mereka menambahkan pendapatan dengan melakukan apa yang mampu mereka lakukan.  Seringkali saya di ajukan pertanyaan, OKU lain boleh buat gitu dan gini... kenapa kamu tak boleh? mahu saya terangkan nama OKU itu sama tapi kemampuan mereka tetap berbeza... saya sudah penat menjelaskan pada setiap orang yang menghubungi dan bertanya soalan yang sama sedangkan hakikatnya berbeza!

Tapi tak apa lah, selagi ada laman web 1 Malaysia, saya akan terus menghantar e-mail kepada perdana menteri untuk menjelaskan perkara ini agar di pertimbangkan dengan sewajarnya.

Mudah-mudahan 1 hari nanti saya berjaya walaupun saya tidak tahu meng'hack'...

LINK BERKAITAN

No comments: